piątek, 19 lipca 2013

SAKURA.

 
 
Ohayo!

Witam wszystkich serdecznie & tym samym bardzo chciałabym podziękować za wszystkie wasze komentarze,za wsparcie i słowa otuchy. Postanowiłam zabrać się nieco szybciej do napisania tego posta niż planowałam to na początku,ponieważ w przyszłym tygodniu szykuje mi się wyjazd do Poznania i nie będę mogła być aktywna na blogu,tak jak jestem teraz.
Tym czasem zapraszam serdecznie do dzisiejszej notki,którą tak jak ostatnio poświęcam w pełni Japonii.


Hiragana-ćwiczenia

Ostatnio wróciłam do małych powtórzeń z hiragany ~ czyli jednego z dwóch japońskich systemów pisma sylabicznego kana. Ćwiczenie pisania i czytania hiragany jest bardzo ważne,aby nie sprawiała nam żadnych problemów w przyszłości. Wracam do niej dość często,by opanować ją perfekcyjnie.

Zatem przedstawiam wam moje ćwiczenia powtórzeniowe,tzw. przykłady wyrazów podczas ćwiczenia hiragany.
 

 
 
 
Wiem,że zdjęcia są dość niewyraźne,ale nie mam dostępu do mojego aparatu,który po raz kolejny mnie zawiódł,więc zdjęcia wykonane są moim telefonem,dlatego ta mała zadawalającą jakość zdjęć.



 
Historia Japonii

Tuż na początku wakacji wypożyczyłam książke Ewy Pałasz-Rutkowskiej i Katarzyny Stareckiej pt „Japonia“.Szybko wziełam się za czytanie i powiem szczerze,że jestem bardzo zadowolona! Znając bardzo dobrze mój podręcznik od Historii i mając nie małe doświadczenie w lekturach tego typu spodziewałam się zupełnie czegoś innego.A tu niespodzianka! Książka okazała się wspaniałą lekturą! Wiele w niej zdjęć ukazujących najważniejsze postacie,bohaterów Japonii,czy terminów,które należy znać.Na wstępie mojej lektury można znaleźć nawet zasadę wymowę niektórych wyrazów.

Myślę,że jeżeli tak jak ja bardzo kochasz Japonie i ciekawi Cię kultura tego kraju,możesz śmiało sięgnąć po tę książkę! Na pewno się nie rozczarujesz! ;-)
 

 
 
 
Sakura

"Kraj kwitnącej wiśni"

 
 
Pewnie większość z was zadaje sobie pytanie,co to takiego sakura,i co oznacza.
Otóż sakura jest to nazwa oznaczająca japońską nazwę drzew wiśniowych. Zastanawiacie się: dlaczego akurat o tym piszę? Sakura jest mianowicie powszechnych,rozpoznawalnym i wszechobecnym symbolem Japończyków! Kwiat wiśni ma szczególnie głęboką symbolikę, oznacza przemijanie i ulotność życia(kwiat wiśni jest nietrwały, piękny tylko przez krótki czas, dlatego symbolizuje krótkość życia, jego ulotność-w taki sposób sama sobie to tłumaczę)
Sakura jest piękna szczególnie wiosną.
 
Bardzo proszę o wasze komentarze i opinie,które na pewno przydałyby mi się w dalszym blogowaniu. Może macie jakieś sugestie co do następnego posta? To na pewno bardzo by mi pomogło ;-) Bardzo chciałabym spełnić wasze oczekiwania.
Pozdrawiam i życzę ciepłego weekendu ;-)

 
 
 

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam Japonię, choć ostatnio zaczęłam bardziej interesować się Koreą. Post jest fajny, szkoda tylko, że krótki. Nie wiem z czego uczysz się alfabetu, ale polecam książkę "Japoński, mów, pisz i czytaj" wydawnictwa Edgard. Sama mam taką książkę. Jest świetna! Trzymam kciuki za naukę (sama nie potrafię się zmotywować do nauki Koreańskiego czy Japońskiego choć bardzo bym chciała się nauczyć tego języka) i życzę powodzenia!!

    Zapraszam do siebie
    http://heartless713.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post :)
    Zapraszam do siebie juudi-judi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Od 2 lat interesuję się Japonią i moim marzeniem jest tam pojechać.
    Uwielbiam Japonię i uwielbiam Twój blog :)

    Zostałaś nominowana do Liebster Blogger Award! Szczegóły na moim blogu--> http://naruto-sasuke51.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Japonię i od dawna uczę się japońskiego :3 aw

    marr-marri.blogspot.com
    +obserwuję i liczę na to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog od dawna interesuję się Japonią. skorzystam z tych Twoich ćwiczeń :)

    dodaję do obserwowanych
    + zapraszam do siebie http://fromstartoyourwife.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś bardziej interesowałam się Japonią, na prawdę ciekawy zakątek ziemi :)
    Życzę powodzenia w nauce alfabetu;>
    Pozdrawiam c;

    ewaa-farnaa-ef.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak to możliwe ze wcześniej nie wpadłam na twój blog ? :) jestem wielką miłośniczką Japonii . zapraszam : /zwierzeceserce.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś bardzo interesowałam się Japonią, uczyłam się alfabetu, języka itp. itd., ale (niestety) mi przeszło i teraz bezsensownie marnuję czas w Internecie ;_;
    Jednak z przyjemnością poczytałam o twojej przygodzie z tym wspaniałym krajem i językiem ♥
    Och, uwielbiam sakurę i dokładnie w ten sam sposób sobie tłumaczyłam jej symbolikę, swego czasu!
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym blogowaniu ♥

    http://szukajac-perfekcji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. powodzenia w nauce alfabetu :) nie interesuje się w takim stopniu jak Ty Japonią, ale uważam, że post bardzo ciekawy :)
    pozdrawiam
    http://zycie--trudne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Życzę Ci powodzenia w nauce alfabetu. Bardzo przydatny post, podoba mi się tutaj.
    Jeśli znalazłabyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sama wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym.
    + Kliknęłabyś na banner Sheinside na moim blogu? Jest pierwszy od góry po prawej stronie. Z góry dziękuję. c:
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej nominowałam Cię do the versatile blogger :)
    http://fromstartoyourwife.blogspot.com/2013/07/the-versatile-blogger.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, super, że masz tak oryginalną pasję. Nauka Japońskiego zapewne nie nalezy do najlatwiejszych zadań, więc zyczę Ci wytrwałości w dązeniu do perfekcji. :)
    Pozdrawiam,
    http://malinowykot.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeżeli tylko znajdę gdzieś tę książkę, na pewno przeczytam. Zachęciłaś mnie strasznie. Też uczę się japońskiego, ale historii nie przerabiałam (pora zacząć!). Wielkie dzięki!

    Mój DeviantArt --> http://ebuewuart.deviantart.com/
    Jak masz ochotę to zajrzyj ;)

    OdpowiedzUsuń