środa, 17 lipca 2013

ALFABET.

アルファベット
Ohayo!
Witam serdecznie wszystkich na moim nowym blogu.
Z tej strony adminka umeko,właścicielka bloga.Mam świadomość,że początki zawsze są trudne,a przynajmniej dla tych,którzy zaczynają dopiero na poważnie wziąć się za blogowanie,jednak mam nadzieje,że jakoś to pójdzie i,że z waszą małą pomocą jakoś się rozkręci. Tematyka bloga nie jest bliżej określona.Myślę,że będę zamieszczać tutaj rzeczy na które będę mieć ochote w danej chwili,wszystko na luzie,wszystko robię dla siebie.

Alfabet

Tym czasem na dobry początek chciałabym przedstawić mój mały alfabet japoński. Wykonałam to już dosyć dawno kiedy rozpoczęłam naukę tego języka.
Wiem, wiem są niedociągnięcia, ale chyba możecie mi wybaczyć ;-)


Uwaga! Większość spółgłosek i samogłoski a,i,u,e,o są wymawiane jak w języku polskim. Część samogłosek może występować też w postaci wydłużonej ( oo) i ( uu) .Spółgłoski ch,j,sh,ts,z,w,y wymawia się następująco:
ch-ć (ci)
j-dź (dzi)
sh-ś (si)
ts-cs
z-dz
w-ł
y-j

~.~

+ W tym tygodniu jak znajdę odrobinkę czasu zmienię wygląd mojego bloga. Mam świadomość, że nie wygląda jeszcze za ciekawie.

Tym czasem pozdrawiam wszystkich czytelników gorąco i życzę udanego tygodnia! ;-)

25 komentarzy:

  1. ślicznie wykonałaś ten alfabet :) Ja tam nie widzę niedociągnięć :) ale powodzenia z tym językiem :)

    kindziolinka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna się uczysz japońskiego? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy blog, czy jezyk japoński jest trudny?
    Zapraszamy na naszego bloga h
    ttp://trycatchyourlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. masz talent do pisania alfabetu japońskiego - hiragana ^^ Chętnie bym zobaczyła jak piszesz i katakanę ;)
    Nowy blog? A więc życzę Ci, żeby było tu dużo komentarzy, mnóstwo obserwatorów i tysiące odwiedzin :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Myśle że blog sie rozkręci ;) To twoje pismo jest śliczne ;>

    http://heheszkixd.blogspot.com/ <--------- zaobserwujesz i skomentujesz ? ;3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam się na tym. Japonia zawsze wydawała mi się ciekawym krajem, jednak nigdy nie zgłębiałam go jakoś szczególnie. Zawsze fascynował mnie świat elektroniki, te kolorowe automaty. Alfabet japoński znam tylko coś niecoś z "Młodego Samuraja". Czytałaś może? Ciekawa jestem co będziesz prezentować na tym blogu. Też niedawno zaczęłam, aczkolwiek mój blog jest zupełnie inny. Możesz zajrzeć jeśli chcesz. okiemgimnazjalistki.blogspot.com Obserwuję i liczę że nie będziesz pisać o tym co zjadłaś na śniadanie. Aha, mogłabyś wyłączyć weryfikację obrazkową?

    OdpowiedzUsuń
  7. chciałabym poznać taki język jak japoński, ale sprawia wrażenie strasznie trudnego!
    http://welcomeismylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie to czarna magia więc Cię podziwiam :) Praktycznie mało wiem o tym cudownym kraju, iż mam nadzieję że tu czegoś się dowiem :D
    obserwuję i zapraszam clauudiaa--rose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. zawsze chciałam podjąć się nauki tego języka ze względu na to, żę bardzo lubię kulturę japońską i mam nadzieję, że odwiedzę ten kraj. Zapewne marzysz o tym samym, więc życzęCi abyś kiedyś odwiedziłą Japonię (:
    monika-melody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny blog :)
    Ja się zawsze zastanawiałam dlaczego nie można mieć tego samego języka na całym świecie, japoński i chiński trzeba się nauczyć tych literek a to trudne.
    Zapraszam do mnie: http://storybelel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy blog :)

    poczuj-stardoll.blogspot.com

    ty zaobserwujesz mojego bloga = ja zaobserwuje twojego :3
    ty skomentujesz mojego bloga = ja skomentuje twojego ;**

    OdpowiedzUsuń
  12. super świetny blog
    masz bardzo ciekawe zainteresowania, a o ile wiem język japoński jest trudny ;)
    wspieram cię w dalszym blogowaniu i nauce tego języka

    OdpowiedzUsuń
  13. na prawdę ciekawy blog ;> jestem pod wrażeniem, że uczysz się japońskiego ! wow ! świetna notka ;> dodałaś nawet alfabet ;> super ;>

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm japoński jest ciekawym językiem, sama nie jestem dobrym samoukiem, jeśli chodzi o naukę języków. Zawsze przytłacza mnie gramatyka.
    Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga ;]
    tak, początki są zawsze najtrudniejsze ;D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. O kurde, japoński jest trudny! Ale życzę powodzenia w nauce i w prowadzeniu bloga ;>

    http://namalujswojswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Powodzenia w blogu i Japońskim ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale fajne :-)
    Obserwujemy?
    pinamint.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę wielką fankę Japonii. Ten kraj zawsze mnie ciekawił, ale nigdy nie umiem się wziąć za naukę języka.. Nie wiem czemu, ale nigdy mi nie wychodzi i chyba nigdy nie wyjdzie. Czekam na zmianę wyglądu i na nowy post. c:
    Jeśli znalazłabyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sama wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Oooooooooo....
    Nie lubię japońskiego za trudny dla mnie, ale może podstawy chociaż załapię tutaj :)

    http://zaczytanakasia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy blog, fajnie że masz taką oryginalną pasję, teraz takie rzeczy są w cenie :) Życzę powodzenia i wytrwałości :)
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uczysz się japońskiego? Super! Sama też chcę się nauczyć, ale jeszcze nie teraz. Teraz będę się brała za rosyjski. Japońskiego mam zamiar się uczyć jak skończę szkołę, do której teraz idę. Ale na pewno będę czytać Twojego bloga! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedyś mieliśmy w szkole panią Japonkę, zaciekawił mnie ten język, kultura. Niestety po jakimś czasie i oglądaniu alfabetu, tłumaczeniu zdań straciłam zapał i uznałam, że nie uda mi się to. Życze Ci, abyś wytrwała i doszła do wybranego celu!
    Oczywiście obserwuje!
    http://bookiza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja również mogę powiedzieć, że bardzo lubię naukę języków azjatyckich. Jednak zdecydowałam się na to, aby nauczyć się języka chińskiego i cały czas do tego dążę. Tym bardziej, że mając takie pomoce naukowe jak https://www.jezykiobce.pl/chinski/1417-chinski-gramatyka-z-cwiczeniami-9788377886908.html jestem w stanie naprawdę bardzo dużo nauczyć się sama w domu.

    OdpowiedzUsuń